KURUMSAL
Psikolog
Yeryüzü Başlık
ÇOCUK VE OYUN
Oyun, çocuğun hayatının her yerinde var olan ve her zaman ihtiyaç duyduğu çok önemli bir aktivitesidir. Bebeklik döneminden yetişkinliğe tüm hayatımız boyunca oyuna ihtiyaç duyarız. Değişen tek şey oyunların biçimleri, özellikleri ve oyuncak seçimleri olur.
Uludağ Kolejinde uygulanan ortaokul sistemi öğrenci merkezlidir. Onlara kendini geliştirme, gerçekleştirme farklı bakış açıları kazanma, ilgi ve yeteneklerini keşfetme olanağı sunmaktadır. Aynı zamanda yeni nesil eğitim anlayışını benimsemektedir. Öğrencilerin akademik anlamdaki başarılarının yanında ilgi ve yeteneklerine yönlendirmek adına Yetenek derslerine önem verilmektedir. Yaptığı her yeni uygulamayla eğitimde başarıdan başarıya koşan Uludağ Koleji öğrencileri, bu çok yönü eğitimle hem sınavlara hem de hayata en yetkin şekilde hazırlanmaktadırlar.
Öne Çıkan Özellikleri
18 Kişilik Butik Sınıflar
Sınıflarımız, 18 kişilik butik sistem ile üçer sınıf olarak planlanmıştır. Butik konsept ile öğrencilerimizin bireysel gelişimi daha kısa periyodlarda ve daha rahat koşullarda değerlendirilir.
14 Saat İngilizce Eğitim
Ortaokula geçişle birlikte, yabancı dil eğitimimiz toplamda 14 saattir. Yabancı öğretmenlerin ağırlıklı olduğu sistemimizde sosyal ve sanatsal branş dersleri İngilizce işlenir. Ders ortamında öğrenilen bilgilerin pratiğe dökülerek yaşam içerisinde kullanılabilmesi amaçlanır. Ortaokul süresince öğrencilerimiz, İngilizce’yi ileri düzeyde okuyup anlayacak ve konuşabilecek seviyeye ulaşır.
Ödevsiz Eğitim Sistemi
Ödevsiz eğitim sistemi, çocukların ödevlerini okulda bitirmeleri üzerine kurulu bir eğitim modelidir. Çocuklar ders bitimlerinde ödevlerini atölyelerimizde bitirirler. Böylece evde ödev yapmak yerine aileleriyle kaliteli zaman geçirip sosyalleşerek daha mutlu bireyler haline gelirler.
Maker ve Ahşap Atölyesi
Lego çalışmaları ile “Maker” dünyasına ilk adımı atıyoruz. “Sen de yap, kendin yap” felsefesinden ortaya çıkan maker atölyeleri, çocukların zihinsel gelişimlerinde, karar mekanizmalarında ve yaratıcı zekalarının gelişiminde de etkili bir rol oynuyor.
7 ve 8. Sınıflarda Akademik Takvim
7 ve 8. sınıflarda; öğrencilerimizi lise giriş sınavlarına etkin bir şekilde hazırlamak için her hafta yaptığımız analiz sınavları sonuçlarını değerlendirerek, haftada 3 gün okul bitiminden sonra performans arttırma ve eksik tamamlama dersleri düzenliyoruz. Uludağ Koleji Koçluk Sistemi Koçluk, kişinin bulunduğu yer ile gitmek istediği yer arasındaki mesafeyi kapatmasını sağlayan, “koç ile danışan” arasında kurulan planlı bir gelişim ilişkisidir. Kişilerin var olan potansiyellerini ortaya çıkararak, ulaşılabilir hedeflere ve olasılıklara odaklanan bir öğrenme ve gelişme sürecidir.
Koçluk sistemi ile öğrencinin ne yapması gerektiğini söylemek yerine, ne yapmak istediğini ona buldurarak (keşfettirerek) içindeki cevheri kendisinin ortaya çıkarmasına destek vermek önceliklidir.
Uludağ Koleji olarak önceliğimiz, yarının inşasını en temelden iyileştirmek ve inşayı sağlam kurmak olduğu için eğitimde çocuklarımızı geliştiren farklı uygulamaları da takip etmekteyiz. Ülkemizdeki genel beklenti “öğrencilerin sınava yönelik odaklanması” olduğu için öğrencilerin çoğu ilgi, yetenek ve becerilerinin dolayısıyla potansiyellerinin farkında olamamaktadır. Bu nedenle, Uludağ Kolejinde uygulanan “Koçluk Sistemi” öğrencinin kendini tanıması, kendisinde geliştirebileceği alanlarla ilgili hedefler belirlemesi, öğrenme becerileri kazanması, güçlü yönlerini fark etmesi, sorumluluk alması, bu duyguları geliştirmesi ve kendisini keşfetmesi hedeflenmektedir.
Öne Çıkan Özellikleri
18 Kişilik Butik Sınıflar
Sınıflarımız, 18 kişilik butik sistem ile üçer sınıf olarak planlanmıştır. Butik konsept ile öğrencilerimizin bireysel gelişimi daha kısa periyodlarda ve daha rahat koşullarda değerlendirilir.
14 Saat İngilizce Eğitim
Ortaokula geçişle birlikte, yabancı dil eğitimimiz toplamda 14 saattir. Yabancı öğretmenlerin ağırlıklı olduğu sistemimizde sosyal ve sanatsal branş dersleri İngilizce işlenir. Ders ortamında öğrenilen bilgilerin pratiğe dökülerek yaşam içerisinde kullanılabilmesi amaçlanır. Ortaokul süresince öğrencilerimiz, İngilizce’yi ileri düzeyde okuyup anlayacak ve konuşabilecek seviyeye ulaşır.
Ödevsiz Eğitim Sistemi
Ödevsiz eğitim sistemi, çocukların ödevlerini okulda bitirmeleri üzerine kurulu bir eğitim modelidir. Çocuklar ders bitimlerinde ödevlerini atölyelerimizde bitirirler. Böylece evde ödev yapmak yerine aileleriyle kaliteli zaman geçirip sosyalleşerek daha mutlu bireyler haline gelirler.
Maker ve Ahşap Atölyesi
Lego çalışmaları ile “Maker” dünyasına ilk adımı atıyoruz. “Sen de yap, kendin yap” felsefesinden ortaya çıkan maker atölyeleri, çocukların zihinsel gelişimlerinde, karar mekanizmalarında ve yaratıcı zekalarının gelişiminde de etkili bir rol oynuyor.
7 ve 8. Sınıflarda Akademik Takvim
7 ve 8. sınıflarda; öğrencilerimizi lise giriş sınavlarına etkin bir şekilde hazırlamak için her hafta yaptığımız analiz sınavları sonuçlarını değerlendirerek, haftada 3 gün okul bitiminden sonra performans arttırma ve eksik tamamlama dersleri düzenliyoruz. Uludağ Koleji Koçluk Sistemi Koçluk, kişinin bulunduğu yer ile gitmek istediği yer arasındaki mesafeyi kapatmasını sağlayan, “koç ile danışan” arasında kurulan planlı bir gelişim ilişkisidir. Kişilerin var olan potansiyellerini ortaya çıkararak, ulaşılabilir hedeflere ve olasılıklara odaklanan bir öğrenme ve gelişme sürecidir.
Koçluk sistemi ile öğrencinin ne yapması gerektiğini söylemek yerine, ne yapmak istediğini ona buldurarak (keşfettirerek) içindeki cevheri kendisinin ortaya çıkarmasına destek vermek önceliklidir.
Uludağ Koleji olarak önceliğimiz, yarının inşasını en temelden iyileştirmek ve inşayı sağlam kurmak olduğu için eğitimde çocuklarımızı geliştiren farklı uygulamaları da takip etmekteyiz. Ülkemizdeki genel beklenti “öğrencilerin sınava yönelik odaklanması” olduğu için öğrencilerin çoğu ilgi, yetenek ve becerilerinin dolayısıyla potansiyellerinin farkında olamamaktadır. Bu nedenle, Uludağ Kolejinde uygulanan “Koçluk Sistemi” öğrencinin kendini tanıması, kendisinde geliştirebileceği alanlarla ilgili hedefler belirlemesi, öğrenme becerileri kazanması, güçlü yönlerini fark etmesi, sorumluluk alması, bu duyguları geliştirmesi ve kendisini keşfetmesi hedeflenmektedir.